Generácia Z
Ľudia z generácie Z sa narodili do sveta smartfónov. So sociálnymi sieťami sa zžili natoľko, že je to prvé miesto, kam pôjdu hľadať čokoľvek, vrátane vášho gastro podniku.
Denne na sieťach zaregistrujú stovky príspevkov a vy máte len mikrosekundy, aby ste zaujali ich pozornosť. Preferujú video obsah, zaujímajú sa o vaše hodnoty a počúvajú hlavne na udržateľnosť a sociálne témy.


Čo na nich platí?
- Humor – meme, reakcie na aktuálne dianie a schopnosť urobiť si sami zo seba trochu srandu je to, čo sa im páči.
- Influencer marketing – generácia Z nesleduje veľa firemných profilov. Až 44 % z nich sa ale v minulosti rozhodlo na základe odporúčania od influencera. Skúste k sebe do podniku nejakého pozvať.
Supertip:
Chcete zdieľať príspevky, ktoré generácia Z neprehliadne? Nechajte si s tvorbou obsahu poradiť od agentúry alebo freelancera.
Mileniáli
Najviac si v komunikácii na sieťach cenia autenticitu, ľudskosť a úprimnosť, predajné príspevky na nich neplatia. Musia si k vám vytvoriť vzťah a zaujmete ich hlavne príbehom o svojom podniku. Rozprávajte im o tom, ako vám napadlo otvoriť si kaviareň, podľa čoho si vyberáte dodávateľov a predstavte členov svojho personálu.


Čo na nich platí?
- User generated content (UDG) – zapojte do tvorby obsahu sledujúcich. Zdieľajte fotky a videá, na ktorých vás označili, odpovedajte na komentáre a podporujte ich v tvorbe ďalších príspevkov. Čím viac hostí o vás bude rozprávať, tým dôveryhodnejšie budete na mileniálov pôsobiť.
- Podcasty – 93 % mileniálov trávi počúvaním podcastov priemerne 11 hodín týždenne. To je viac ako akákoľvek iná generácia. Preskúmajte Spotify a skúste so spoluprácou osloviť tvorcov, ktorí sa venujú gastronómii.
- Online recenzie - rozhoduje sa poďla nich až 97 % mileniálov. Pozrite se na to, ako hladko riešiť tie negatívne, aby ste potenciálnch zákazníkov neodradili od návštěvy.
Generácia X
Ľudia z generácie X si potrpia na kvalitu a dobrý servis. Sú vyberaví v tom, kam sa pôjdu najesť a často čítajú aj píšu online recenzie. Oproti mladšej generácii Z sú ale veľmi verní. Keď si získate ich dôveru, budú k vám chodiť radi a pravidelne.


Čo na nich platí?
- Praktickosť – majú radi užitočné informácie a na sociálnych sieťach sa chcú vzdelávať. Zaujmete ich infografikami, videoreceptami alebo štatistikami o najpredávanejších položkách z vášho menu.
- Newslettery – pre túto generáciu newslettery určite nie sú mŕtve. Ešte častejšie ako na sociálnych sieťach ich stretnete na e-maile. 86 % z nich si e-mail otvorí ešte v ten deň, kedy im príde, a radi využívajú zľavové kódy. Otestujte to.
Boomers
Aj keď je na sociálnych sieťach aktívnych až 74 % tejto generácie, nikto im nevenuje veľmi veľkú pozornosť. Ak sú boomers vašou cieľovou skupinou a oslovíte ich na sociálnych sieťach, máte veľkú šancu, že ich zaujmete.


Čo na nich platí?
- Cielená reklama na Facebooku – oproti mileniálom je až o 58 % pravdepodobnejšie, že kliknú na váš platený príspevok. Nezabudnite ale grafiku prispôsobiť ich potrebám: vyberte väčšie písmo, kontrast a snažte sa byť čo najzrozumiteľnejší.
- Telefón a e-mail – boomers sa radšej bavia s ľuďmi ako s umelou inteligenciou a aplikáciami. Nezabudnite im na sociálne siete pripnúť kontakt, cez ktorý si môžu zarezervovať miesto u vás v podniku.
Ktoré ďalšie nástroje vám poslúžia na to, aby ste oslovili svojich cieľových zákazníkov? Inšpirujte sa 7 marketingovými nástrojmi pre gastro.