Na ktorej sociálnej sieti zaujmete svojich hostí? Záleží na veku

6. augusta 2025·8 minút čtení
Na ktorej sociálnej sieti zaujmete svojich hostí? Záleží na veku
7alt
Marie Trubetská

Na ktorej sociálnej sieti zaujmete svojich hostí? Záleží na veku

Slováci strávia na sociálnych sieťach priemerne takmer 3 hodiny denne. Mladí najviac využívajú YouTube či Instagram, staršia generácia preferuje Facebook. Rôzne vekové generácie ale počúvajú na iné veci a potrebujú, aby ste im informácie o svojom podniku naservírovali trochu iným spôsobom. Kde a čím si získate svoju cieľovú skupinu?

 


Generácia Z

Ľudia z generácie Z sa narodili do sveta smartfónov. So sociálnymi sieťami sa zžili natoľko, že je to prvé miesto, kam pôjdu hľadať čokoľvek, vrátane vášho gastro podniku.

Denne na sieťach zaregistrujú stovky príspevkov a vy máte len mikrosekundy, aby ste zaujali ich pozornosť. Preferujú video obsah, zaujímajú sa o vaše hodnoty a počúvajú hlavne na udržateľnosť a sociálne témy. 

Čo na nich platí?

  1. Humormeme, reakcie na aktuálne dianie a schopnosť urobiť si sami zo seba trochu srandu je to, čo sa im páči.
     
  2. Influencer marketing – generácia Z nesleduje veľa firemných profilov. Až 44 % z nich sa ale v minulosti rozhodlo na základe odporúčania od influencera. Skúste k sebe do podniku nejakého pozvať.
Supertip:

Chcete zdieľať príspevky, ktoré generácia Z neprehliadne? Nechajte si s tvorbou obsahu poradiť od agentúry alebo freelancera.

Mileniáli

Najviac si v komunikácii na sieťach cenia autenticitu, ľudskosť a úprimnosť, predajné príspevky na nich neplatia. Musia si k vám vytvoriť vzťah a zaujmete ich hlavne príbehom o svojom podniku. Rozprávajte im o tom, ako vám napadlo otvoriť si kaviareň, podľa čoho si vyberáte dodávateľov a predstavte členov svojho personálu.

Čo na nich platí?

  1. User generated content (UDG) – zapojte do tvorby obsahu sledujúcich. Zdieľajte fotky a videá, na ktorých vás označili, odpovedajte na komentáre a podporujte ich v tvorbe ďalších príspevkov. Čím viac hostí o vás bude rozprávať, tým dôveryhodnejšie budete na mileniálov pôsobiť.
  2. Podcasty – 93 % mileniálov trávi počúvaním podcastov priemerne 11 hodín týždenne. To je viac ako akákoľvek iná generácia. Preskúmajte Spotify a skúste so spoluprácou osloviť tvorcov, ktorí sa venujú gastronómii.
  3. Online recenzie - rozhoduje sa poďla nich až 97 % mileniálov. Pozrite se na to, ako hladko riešiť tie negatívne, aby ste potenciálnch zákazníkov neodradili od návštěvy.

Generácia X

Ľudia z generácie X si potrpia na kvalitu a dobrý servis. Sú vyberaví v tom, kam sa pôjdu najesť a často čítajú aj píšu online recenzie. Oproti mladšej generácii Z sú ale veľmi verní. Keď si získate ich dôveru, budú k vám chodiť radi a pravidelne.

Čo na nich platí?

  1. Praktickosť – majú radi užitočné informácie a na sociálnych sieťach sa chcú vzdelávať. Zaujmete ich infografikami, videoreceptami alebo štatistikami o najpredávanejších položkách z vášho menu.
  2. Newslettery – pre túto generáciu newslettery určite nie sú mŕtve. Ešte častejšie ako na sociálnych sieťach ich stretnete na e-maile. 86 % z nich si e-mail otvorí ešte v ten deň, kedy im príde, a radi využívajú zľavové kódy. Otestujte to.

Boomers

Aj keď je na sociálnych sieťach aktívnych až 74 % tejto generácie, nikto im nevenuje veľmi veľkú pozornosť. Ak sú boomers vašou cieľovou skupinou a oslovíte ich na sociálnych sieťach, máte veľkú šancu, že ich zaujmete.

Čo na nich platí?

  1. Cielená reklama na Facebooku – oproti mileniálom je až o 58 % pravdepodobnejšie, že kliknú na váš platený príspevok. Nezabudnite ale grafiku prispôsobiť ich potrebám: vyberte väčšie písmo, kontrast a snažte sa byť čo najzrozumiteľnejší.
  2. Telefón a e-mail – boomers sa radšej bavia s ľuďmi ako s umelou inteligenciou a aplikáciami. Nezabudnite im na sociálne siete pripnúť kontakt, cez ktorý si môžu zarezervovať miesto u vás v podniku.

Ktoré ďalšie nástroje vám poslúžia na to, aby ste oslovili svojich cieľových zákazníkov? Inšpirujte sa 7 marketingovými nástrojmi pre gastro.

Späť na Gastro marketing
Podobné články
Gastro marketing „za pár drobných“: 5 nástrojov, ktoré fungujú

Gastro marketing „za pár drobných“: 5 nástrojov, ktoré fungujú